Mag ik je interviewen?

Via een interview laten we het publiek aan het woord

Wie anders dan je eigen klanten, relaties of medewerkers kunnen je organisatie, bedrijf of merk het best vertegenwoordigen? Zij zijn jouw ambassadeurs. Je leest vaker online reviews en je weet al dat dit fijn is als je publiek dit doet. Wij gaan een stap verder. Wij laten jouw publiek aan het woord via een 1 op 1 interview. Samen met jou stellen we een vragenlijst op of maken onderwerpen bespreekbaar. We leggen deze vragen en onderwerpen voor aan degene die we spreken. Vanuit deze vragenlijsten maken we mooie teksten, ook wel content genoemd. Deze content verwerken we vervolgens in de media tools die we voor jouw bedrijf beheren. Het interview kan namelijk afgenomen worden en in tekst weergegeven. Het is ook mogelijk om de geïnterviewde via een vlog of filmpje aan het woord te laten. Tenslotte is het mogelijk om de content te gebruiken voor je social media, website, magazine, nieuwsbrief, persberichten maar ook bijvoorbeeld op het YouTube kanaal van je bedrijf. We verspreiden al het goede nieuws over jouw organisatie, bedrijf, product of merk. Maar laten we beginnen met het interviewen van jou. 

Wat is een interview?

Een interview, ook wel vraaggesprek genoemd, is een gesprek waarbij een of meer personen worden ondervraagd door een of meer interviewers. Het is een methode om een persoon systematisch kennis van een ander te laten vergaren. Interview of vraaggesprek is ook de naam van de (eventueel bewerkte) publicatie van het gesprek. Interviews worden bijvoorbeeld door personeelswerkers gebruikt tijdens sollicitatiegesprekken om een indruk te krijgen van de sollicitant. Dit zouden wij natuurlijk ook voor jouw organisatie kunnen doen. Vraaggesprekken vormen een beproefde methode van kennisvergaring in de journalistiek. Een interviewer kan door de juiste sfeer te creëren en door de juiste vragen te stellen een gesprek een eigen karakter meegeven en de geïnterviewde bekentenissen ontlokken.

interviewen inzetten voor je bedrijf

Een interview, ook wel vraaggesprek genoemd, is een gesprek waarbij iemand
wordt ondervraagd
door een interviewer.

We gebruiken interviews als intern en extern communicatiemiddel om  zo content te verzamelen t.b.v. brochures, nieuwsitems, persberichten, mailings, social media, nieuwsbrieven, vlogs, filmpjes en advertenties. Maar ook om de dialoog aan te gaan met de doelgroep, medewerkers en de media. 
Kom meer te weten over hulp bij interviewen en neemt contact op. 

  

interviewen

De relatie tussen publiek en organisatie onderhouden aan de hand van interviews