Voor wie maak je een nieuwsbrief?

Intern naar medewerkers

Een nieuwsbrief maken voor je personeelsleden is een mooie tool om aan je interne communicatie te werken met de belangrijkste personen in je bedrijf; je medewerkers. Je werkt hierdoor direct aan een betere relatie met hen. Je informeert ze over actuele zaken, projecten die in uitvoering zijn, spreekt hen direct aan en zet medewerkers in het zonnetje. Het zorgt voor een verhoging van je verbinding met iedereen die met en voor je werkt. Communiceren met je medewerkers is namelijk erg belangrijk om goed werkgeverschap positief te beïnvloeden. Je informeert ze niet alleen, maar inspireert hen ook en maakt op deze manier verbinding. Medewerkers worden bijvoorbeeld geïnterviewd en deze interviews zie je dan weer terug in de interne nieuwsbrief. Ook is het belangrijk om bijvoorbeeld HR zaken te vermelden en dat deze makkelijk te lezen is. Tenslotte word de brief in de huisstijl vorm gegeven en is deze digitaal beschikbaar en zo te delen. 

Extern naar relaties en je publiek

Je publiek, volgers of relaties informeren doe je via een externe nieuwsbrief. Vaak zit er in deze externe vormen van communicatie ‘call to actions’. Je daagt de lezer uit dingen buitenom de brief te lezen, je website te bezoeken en zelf dingen te kopen. Je doel is om je lezer te verleiden tot actie over te gaan. De digitale nieuwsbrief wordt via e-mail bij je ontvanger afgeleverd. Meestal zit er een planning of marketing automation aangekoppeld. Het doel kan namelijk informeren zijn en betrokkenheid verhogen maar veel vaker sales. Ook is er een doel om kwalitatief goede volgers te koppelen aan je nieuwsbrief. Het verzamelen en uitbreiden van e-mailadressen is dus erg belangrijk bij deze vorm van e-mailmarketing. De doelgroep die je wilt bereiken met deze items bepaalt mede hoe de brief wordt opgebouwd en vormgegeven. De stijl en boodschap moet dus aansluiten bij wat zij belangrijk en interessant vinden. Het is dus belangrijk van te voren veel over je doelgroep te weten. 

Nieuwsbrief voor je bedrijf

Via een nieuwsbrief onderhoud je de relatie met je publiek en leg je elke keer weer verbinding.

Nieuwsbrieven zijn een belangrijk onderdeel van Marketing, Communicatie & PR. We informeren jouw doelgroep wie dat ook is. We doen dit in jouw bedrijfstaal en huisstijl. De herkenbaarheid en het profileren van je merk of organisatie is net zo belangrijk als het communiceren naar je doelgroep. We willen verbinding maken, een relatie aangaan die ver in de toekomst rijkt. Kom meer te weten over hulp bij interviewen, nieuwsbrieven maken en verzenden voor je bedrijf. Neem contact op.   

nieuwsbrief

De relatie en verbinding tussen publiek en organisatie onderhouden via nieuwsbrieven