Wat is communicatie & PR

Communicatie & PR

Communicatie & PR houdt zich vooral bezig met het imago en de profilering van een organisatie, bedrijf of merk. Dus niet zozeer met de verkoop. Het onderhoud de relatie tussen organisatie en het publiek.

Communicatie & PR; nader besproken

Communicatie

Is het proces van informatie uitwisseling. Wanneer je communiceert is er sprake van een zender, een boodschap met informatie en een ontvanger. Communicatie kan verbaal en non- verbaal zijn. Eigenlijk worden alle zintuigen gebruikt bij communicatie in de breedste zin van het woord. Vanuit het perspectief PR adviseer je organisaties hoe ze met hun publiek kunnen of zouden moeten communiceren. De communicatie verloopt vervolgens via alle beschikbare of ingezette kanalen.  Dit kan zowel offline als online zijn. Je communiceert op de plek waar je publiek of doelgroep zich bevindt. 

PR

Bij PR gaat het er vooral om dat en relevante en nieuwswaardige inhoud wordt gecommuniceerd. Vanuit de ondernemer heeft het als doel een imago te creëren of te behouden om de naamsbekendheid te vergroten. Deze vorm van communicatie heeft geen directe verkoop van product of dienst als gevolg. Wat het wel doet is wederzijds begrip tussen de organisatie en het publiek kweken zodat beiden met elkaar in gesprek raken en blijven via de media. Dit kan zowel offline als online zijn. En ook al zit er geen commerciële drive achter deze aanpak, kan er op lange termijn wel verkoop op gang worden gebracht. 

communicatie & PR Zeeland

Communiceren in Zeeland; korte lijntjes en dichtbij

Wij staan bekend als een bedrijf dat meer biedt dan enkel communicatie & PR. Onze dienstverlening en hulp gaat van A tot Z. Dat betekent betrokken bij jouw organisatie op gebied van marketing, communicatie en PR vanuit Middelburg, Zeeland. 

Communicatieverandering is in feite gedragsverandering 

Wanneer we kiezen om anders te communiceren, heeft dat als gevolg dat er een verandering in gedrag plaatsvindt. En daar hoef je niet altijd wat bij te zeggen. Je hebt namelijk verbale en non verbale communicatie. Gedrag is namelijk altijd zichtbaar, ook als we niks zeggen. Het doel van communiceren is het overbrengen van een boodschap. Op welke wijze deze boodschap wordt overgedragen is afhankelijk van de situatie. De manier hoe je communiceert met je organisatie leg je vast in een handboek communicatie. 

Marketing en communicatie profileren van je organisatie

Via marketing en communicatie bepaal je hoe een organisatie zich naar buiten profileert. Ook bedenk je hoe je nieuwe klanten bereikt en hoe je aan hun wensen en behoeften tegemoet komt. Afhankelijk van de organisatie is het mogelijk verschillende marketing en communicatieve taken uit te oefenen. Bij grote bedrijven zullen de werkzaamheden gericht zijn op één vakgebied, zoals enkel (online) marketing, communicatie of media. Bij kleine organisaties daarentegen bestaan de taken uit een mix van de verschillende vakgebieden.