Hoe en waar begin je?
Wat heb je nodig om te vloggen voor bedrijven?
Wij beginnen met frisse moed, goede apparatuur en een boeiend onderwerp. Een goede voorbereiding is immers het halve werk en verhoogt je enthousiasme. Ondanks eventuele weerstand is het prettig om er echt zin in te hebben. Spanning aan het begin hoort erbij; het onbekende kan uitdagend zijn, maar zodra je daar doorheen bent, kun je er volledig voor gaan. We begrijpen dat je misschien eerst wilt uitproberen of vloggen bij jouw organisatie past. Wij hebben vloggen in ons aanbod opgenomen nadat we het zelf hadden getest. Aanvankelijk kwam de vraag vanuit een klant. We investeerden niet direct in dure apparatuur om de drempel laag te houden, omdat onze weerstand groot was. We begonnen met vloggen op een smartphone, bewerkten de video’s en deelden ze op alle sociale kanalen van de klant. Later startten we ook met ons eigen vloggen. Het begin was gemaakt en het bereik was enorm. Wij zijn overtuigd. Nu jij nog!
Vloggen met je telefoon
Maak het jezelf vooral makkelijk om te beginnen. De meeste smartphones zijn tegenwoordig uiterst geschikt om mee te vloggen, dus een dure investering in apparatuur is niet direct nodig. Wel kochten we een professionele smartphone microfoon en een selfiestick. Deze selfiestick werkt op bluetooth, waardoor hij op afstand te bedienen is, en kan ook als statief worden gebruikt. Dit biedt veel mogelijkheden voor het opnemen.
Zo overhandigden we de set aan onze klant. Wij zorgden voor de voorbereidingen zoals het regelen van de apparatuur, het kiezen van een onderwerp, het opzetten van interviews en het editen van de video. De klant deed zelf het echte werk: praten en de set bedienen. Met succes! Het bereik van een vlog is namelijk groter dan dat van een bericht met een foto en tekst op social media.
Er zijn meer voordelen aan vloggen: het is persoonlijker, zorgt voor een betere verbinding met de kijker en het is interactief.
Onze tips: bereid je goed voor, heb zin en zet door! Het is best haalbaar wekelijks 1 vlog op te nemen en te delen met jouw publiek.
VLOGGEN VOOR BEDRIJVEN
Maak de stap zo
klein mogelijk
wanneer je wilt vloggen voor je organisatie, bedrijf of merk
Vloggen iets voor jouw organisatie? Natuurlijk wel. Laat je zien en horen aan jouw publiek en bereik meer mensen dan je ooit durfde te dromen. Je hebt zoveel moois te vertellen. Een vlog is kort, duidelijk en krachtig. We helpen je de eerste stappen te maken en gewoon te beginnen.
Kom meer te weten over hulp bij vloggen.